- Dine fordele som premium-medlem.
- 10 % rabat på artikler
- Prioriteret ekspreslevering
- Gratis levering fra 150,00 kr
- Hjælp & Kontakt
Sir Irisch Moos
Sir Irisch Moos
Dufte til mænd
Sir Irisch Moos
After Shave
After Shave
84,00 kr
Sir Irisch Moos
Dufte til mænd
Sir Irisch Moos
Eau de Toilette Spray
Eau de Toilette Spray
130,00 kr
Sir Irisch Moos
Dufte til mænd
Sir Irisch Moos
Deodorant Spray
Deodorant Spray
83,00 kr
Sir Irisch Moos
Dufte til mænd
Sir Irisch Moos
Pre Shave
Pre Shave
114,00 kr
Populære mærker
Vidste du at Indhold
Sir Irisch Moos
En evergreen fra den berømte gade i Köln
Ligesom klassikeren „4711 Echt kölnisch Wasser“ blev nutidens mærke „Sir Irisch Moos“ skabt i Glockengasse i Köln. Først blev kølnsk vand markedsført som en form for lægemiddel imod hjertebanken og hovedpine, der skulle blandes med enten vand eller vin. En forordning fra Napoleon befalede, at alle hemmelige lægemiddelopskrifter skulle offentliggøres hvorfor „4711 Echt Kölnisch Wasser“ fortsat blev markedsført af firmaet Muelhens som duftvand. Offentliggørelsen af de hemmelige opskrifter blev på den måde forhindret. 4711 skabte i sin egenskab af duftvand furore i hele verdenen. Med til kunderne tæller alle konger og fyrstehuse. Dengang var det ikke almindeligt at vaske sig med vand og sæbe, i stedet overdækkede man kroppens dufte med parfume.
En vigtig forudgående del af historien for den kendte, klassiske herreduft „Sir Irisch Moos“ var „Echt Kölnisch Wassers“ ´s succes, der som duftevand inspirerede virksomheden til at producere flere kosmetikartikler.
Fødselsøjeblikket for forfædrene til „Sir Irisch Moos schlug“ var i 1875, hvor den blev lanceret som „Barberhjælp“.
Adlet navn
På grund af duftvand 4711´s popularitet ved den internationale adel modtog mærket, der blev lanceret på markedet som „Barberhjælp“ i 1875, tilnavnet „Sir International“ i 1935. Navnet skulle vække associationer til en engelsk adelstitel.
Tilnavnet „Irisch Moos“ opfandt man i 1969 for at tilføre markedet mere friskhed.
Reklamesloganet lød således „Eventyrlig frisk frihed til mænd“. Med dette reklameslogan ramte mærket tidens fritænker trends i 1970´er og avancerede til mangeårig nummer 1 på det tyske marked for herredufte.
Med til Sir Irisch Moos blev der produceret en succesfuld TV-spot, hvor en flot, „rigtig mand“ med masser af energi går tur med sin schæferhund tværs igennem det grønne terræn. „Irisch Moss“ var blevet til et mærkeprodukt, som mænd kunne genfinde deres maskulinitet i.
Forblevet sig selv tro
Mærkets bruger stadig den samme kraftig grønne som del af deres branding og heller ikke den kraftfulde, friske duft har ændret sig i årenes løb. Produkterne fra den særprægede maskuline duft stammer dog ikke længere fra adressen i Glockengasse. Muelhens-arvingerne solgte i 1994 virksomheden til Wella-AG, og „Sir Irisch Moos“ blev 1997 slået sammen med al anden kosmetik fra Wella i Cosmopolitan Cosmetics GmbH. Da Wella AG overtog virksomheden fra den amerikanske koncern Procter&Gamble i 2003 var den klassiske herreduft „Sir Irisch Moos“ en del af området P&G-Beauty.
I 2006 fandt mærket for friskhed og eventyr sammen med „4711 Echt Kölnisch Wasser“ et nyt hjem hos Mäurer&Wirtz da de sammen med et andet produktnavn blev solgt til dem.
„Sir Irisch Moos“ ´s image og duftpyramide blev alligevel ikke ændret for i dag, står den ligesom dengang for friskhed, eventyr og maskulinitet og for mandens naturlige livsindstilling.
Et parfumeri i Glockengasse minder som turistattraktion stadig i dag om rødderne for den oprindelige „barber-hjælp“.
Kosmetik til mænd som er frisk og maskulint
Virksomheden Muelhens, den klassiske mandeduft „Sir Irisch Moos“´s vugge, har i årenes løb imødekommet mændene behov og ønsker med flere plejeprodukter af samme mærke og den samme umiskendelige maskuline duft.
Aftershaven giver fugtighed, der afrunder barberingen med en kraftfuld duft og er også særdeles velegnet til følsom mandehud. „Pre Shave Sir Irisch Moss“ tilfører huden vigtige virkestoffer og forbereder både huden og sanserne på barberingen med maskuline, krydrede og forfriskende noter.
„After Shave Balm“ er en sand kilde af plejende virkestoffer, der forebygger irriteret hud efter barberingen også ved meget følsom mandehud. Det som bliver hængende er den langvarige, umiskendeligt friske maskuline duft fra blød velplejet mandehud.
Som daglig, duftende beskyttelse imod ubehagelige svedudbrud får du den klassiske herreduft som deodorantstik eller deodorantspray.
Den kraftfulde, friske duft af naturlig frihed fra „Sir Irisch Moos Eau De Toilette“ holder særligt længe.
I duften „Sir Irisch Moos“ har duftpyramiden i mange år været den samme ud udgøres basis af patchouli, tonkabønner og naturlig mos eller fondnoten, som det hedder i fagjargon. Komponenterne i fondnoten giver duftkompositionen „Sir Irisch Moos“ dens maskuline karakter. Krydret cedertræ, geranie, nellike og lavendel udgør den intensive hjertenote i klassikeren til mænd.
Dens friskhed og naturlighed kan „Sir Irisch Moos“ takke topnoten for, der indeholder grønne akkorder, citron, appelsin, rosmarin og koriander.
Mærket „Sir Irisch Moos“ beskriver suveræn maskulinitet, der trodser barrierer i livet og overvinder forhindringer med stor kraft og energi.
Over årtierne og angsten efter anden verdenskrig er „Sir“ forblevet den samme duft og kunnet slå sig igennem.
Et mærke som i en tid, hvor alting er i forandring og fornys, forbliver den samme.
En duft som mand/kvinde altid gerne vil have i næsen.